terça-feira, 14 de maio de 2013

Maltese recipe featured in EU-Brazil Cookbook / Receita maltesa no livro de receitas União Europeia - Brasil

Ambassador Zacaria, launching the EU-Brazil Cookbook on Europe Day
Brasilia - On Europe Day (May 9), Ambassador Ana Paula Zacarias, Head of the EU Delegation in Brazil, launched the EU – Brazil Cookbook, "Approaching cultures, sharing flavors". The recipe book contains one traditional recipe for each of the 27 states of the EU as well as for each of the 27 states of Brasil and includes the Maltese recipe, "stuffat tal-fenek" (rabbit stew). The recipe, often identified as Malta's  national dish, quite possibly started off as a form of symbolic resistance to the hunting restrictions imposed by the Knights of St John, rulers of Malta between the 16th and 18th Century. The recipe book is in both English and Portuguese and is available for sale in Brazil for R$ 80,00.
______
   
The EU-Brazil Cookbook / O livro de receitas UE-Brasil
Brasília - No Dia da Europa (9 de maio), Embaixadora Ana Paula Zacarias, Chefe da Delegação da União Europeia no Brasil, lançou o livro de receitas União Europeia - Brasil, "Aproximando culturas, partilhando sabores". O livro de receitas fala da culinária dos 27 países que integram a União Europeia e das 27 unidades federativas do Brasil, e inclui a receita maltesa "stuffat tal-fenek" (ensopado de coelho). A receita, freqüentemente identificada como o prato nacional de Malta, possivelmente tem a sua origem na resistência do povo maltês às restrições de caça impostas pelos Cavaleiros de São João, os governantes de Malta entre os séculos 16 e 18. A edição é bilíngue (português e inglês) e está disponível para venda no Brasil por R$ 80,00.

Nenhum comentário:

Postar um comentário